Habertürk sürmanşetine taşıdı, Show TV'nin eski sahibi cevap verdi!

İşadamı Erol Aksoy, gazetede yer alan haberler üzerine açıklama yaptı.

Habertürk sürmanşetine taşıdı, Show TV'nin eski sahibi cevap verdi!

Ciner Grubu bünyesindeki Habertürk gazetesi, bugünkü sürmanşetine Show TV'nin eski sahibi Erol Aksoy'la ilgili iddialara yer verdi.



'Aksoy'a Paris'te suçüstü' başlıklı haberde "Batık bankacı Erol Aksoy'un İktisat Bankası'na el konulunca kaçırdığı tabloları TMSF Paris'te buldu" denildi.



Haberler üzerine Aksoy bir basın açıklaması yaptı. Aksoy'un açıklamasında "Henüz netilenmemiş bir dava hakkındaki yayınların Yargıtay'a baskı yaptığı ve adil yargılanmaya mani oldığu" belirtildi.



İşte, Aksoy'un açıklaması:



Turgay Ciner’in sahibi olduğu Habertürk Gazetesi’nin 3 hafta evvel 8 gün müddetince aleyhimde manşetten girerek tam sayfa yaptığı, henüz neticelenmemiş bir dava hakkındaki yayınları açıkça Yargıtay’a baskı yapmak ve adil yargılamaya mani olmaktır, suçtur. Turgay Ciner Show TV’yi TMSF’den ihalesiz bir şekilde ve kapalı kapılar ardında satın aldığı için bir iptal davası açmış bulunuyorum, dava esastan devam etmektedir. 



Kamuoyu sözkonusu yayınların neden ve niçin yapıldığını fevkalade doğru bir şekilde algılamaktadır. Tabii ki ayrıca adaletin işleyişine kendi ticari menfaatleri için müdahale eden bu kişiye Türk Mahkemeleri nezdinde cevap vereceğim.



Bugünkü Habertürk Gazetesinde Turgay Ciner TMSF’den gayrikanuni bir şekilde elde ettiği bilgileri yanlış kullanarak ve yalan haber yaparak suç işlemeye devam etmektedir. 



1-    “De Favray’nin eserinin Banka envanterinde gözükmesine rağmen bulunamadığından” bahseden Habertürk,  sözkonusu eserin 8 Aralık 2007 tarihinde 52 nolu Lot sayısı altında Antik A.Ş. tarafından satıldığını her nedense atlamıştır. İsteyen Antik A.Ş. veya artam.com sitesinden görebilir. İktisat Bankasına kazandırdığım üç De Favray tablosu da alış bedelinden çok daha yüksek fiyatlara 8 Aralık 2007 tarihli müzayedede satılmış olup, İktisat Bankası adına TMSF yüksek kar elde etmiştir.

 

2-    “Yargılama sırasında özel bir İngiliz firmasında bulunduğu tespit edilen” şeklinde verilen haber de gerçek dışıdır, yargılama sırasında değil, daha Banka’ya ilk el konduğu günden itibaren tarafımdan TMSF’ye 14 eserin Londra’daki nakliye firmasında bulunduğu beyan edilmiş olup yol gösterilmiş, TMSF tarafından eserler yurda getirtilerek müzayedede satılmış ve bedellerini TMSF tahsil etmiştir.



3-    Yurt dışına İktisat’ın sahip olduğu hiçbir tabloyu kaçırmadım. Haber konusu tablolar zaten 10 senedir alındıkları yerde yani yurt dışındadırlar ve İktisat Bankası’na ait değillerdir.  İktisat envanterinde belirtilen eksik tablo iddiası bir yana, bilakis Bankadaki muhasebe kayıtlarından çok daha fazla, 100’den fazla kıymetli eserin Banka’da bulunmuş olduğu da TMSF müfettişleri tarafından tespit edilmiş ve Mahkeme kayıtlarına geçmiştir. Turgay Ciner olayları çarpıtarak Mahkemenin hakkımda beraat verdiği bir iddia hakkında suç işleyerek hayali deliller üretmeye çalışmaktadır.



Türk Basınında Hürriyet ve Akşam gibi gazetelerin hissedarı oldum, Türk Televizyonunun ilk kurucularındanım. Bankacılıkta olduğu gibi medya sektöründe de pek çok profesyonel yetiştirdim, çoğu halen en üst seviyelerde görevlerine devam etmektedirler ve bana telefon ve mail ile sağolsunlar desteklerini vermektedirler. İtiraf edeyim ki Habertürk’ün ticari menfaat gayesiyle bir işadamına karşı yaptığı ve bir muhabir ismi bile taşımayan, patron talimatlı olduğu besbelli sözkonusu yayınlar Türk basını adına utanç vericidir. 



İşte, Habertürk'ün bugünkü sürmanşet haberi:




Sıradaki Haber İçin Sürükleyin