Bu sansür kimin eseri? Gain bile Hamlet’e battaniye örttüyse...

Gain’in yeni dizisi Hamlet sosyal medyada farklı, sokakta farklı afişle çıkınca yeni bir tartışmanın fitilini ateşledi… Medyatava sansürün peşine düştü… Gain konuyla ilgili ne açıklama yaptı?

Google Haberlere Abone ol
Medyatava Özel Bu sansür kimin eseri? Gain bile Hamlet’e battaniye örttüyse...

Kaan Müjdeci’nin yazıp yönettiği Erdal Beşikçioğlu, Şebnem Bozoklu ve Hatice Aslan’ın rol aldığı Hamlet dizisi afişiyle tartışma yarattı. Dizinin lansmanında ve sosyal medyaya çıkan afişlerinde Erdal Beşikçioğlu’nun önünde uzanmış yatan oyuncu Elit İşcan yarı çıplak görünürken, sokak afişlerinde üzerine battaniye örtülmüş versiyonu kullanıldı…

Medyatava sansürün kimden ve neden kaynaklandığı sorusunun peşine düştü. 2004’te Atatürk Havalimanı’nda Adriana Karembau’nun poz verdiği Zeki Triko’nun bikinili reklam panosuyla başlayan sansür zihniyeti, yıllar içinde farklı şekillerde tezahür etse de neredeyse 20 yıl sonra bu kez bir dizi afişiyle çıktı karşımıza.

Bu sansür kimin eseri? Gain bile Hamlet’e battaniye örttüyse... - Resim : 2

Dikkatli gözler Hamlet afişinde Erdal Beşikçioğlu ve Elit İşcan’ın iki ayrı poz verdiğini anlayacaktır zaten. Yani yetkili mercilerden uyarı gelip daha sonra afiş üzerinde oynanmış, bir photoshop çalışması yapılıp battaniye eklenmiş değil. Beşikçioğlu ve İşçan iki ayrı poz vermiş; İlkinde kadın oyuncunun çıplak vücuduna yılan sarılmış… İkincisinde ise muhafazakar İstanbul sokakları için battaniye…

Medyatava, Gain yönetimine bu konuyu sordu ancak Gain yönetimi konuyla ilgili açıklama yapmak istemediklerini söylediler. “Valilik ya da herhangi bir yetkili makamdan uyarı mı geldi, yoksa bu bir oto sansür mü” sorumuza yanıt alamadık. Ancak fotoğrafların önceden çift versiyonlu hazırlanmış olması, son 20 yılda hızla muhafazakarlaşan Türkiye’nin siyasi ikliminden Gain’in de etkilendiğini, “Ne gerek var şimdi başımıza iş almayalım” denerek oto sansürün çalıştırıldığı olasılığını güçlendiriyor.

Bu sansür kimin eseri? Gain bile Hamlet’e battaniye örttüyse... - Resim : 3

Oysa Gain’in patronu Gözde Akpınar, çağdaş modern Atatürkçü kimliğiyle tanınan ve bunu Türkiye’nin en zor dönemlerinde bile haykırmış bir iş insanı… Cumhuriyet düşmanları gemi azıya almış giderken, Filli Boya’nın Cumhuriyet ve Atatürk reklamlarını kim unutabilir… Zaten Hamlet afişinin bu kadar tartışılmasının nedeni de o; Gain’in başında Gözde Hanım’ın olması…

Yoksa ne dizilerde ne sansürler, ne oto sansürler uygulanıyor. Öldürmenin, kadına şiddetin, cinayetin serbest; öpüşmenin bile yasak olduğu, meyhanede çay içilen bir televizyonumuz var artık. Gain ise iyi, güzel ve pozitif işleri seyirciye sunan butik bir platform. O yüzden bu sansür-otosansür tartışmalarını da en son hak eden yer aslında. Kaldı ki dizide iddialı sahneler de var.

Medyatava elbette bu sansürün adresini biliyor. Ama keşke Gain’ciler hiç böyle ikili bir afiş yapmasalardı da bu tartışmaların ortasında kalmasalardı… Ortada tek bir afiş olsa niye Hamlet’i battaniyeye sardınız diye kim sorardı ki…

Bu sansür kimin eseri? Gain bile Hamlet’e battaniye örttüyse... - Resim : 4

Sıradaki Haber İçin Sürükleyin