AYM'nin Dündar ve Gül gerekçesi gazetelere nasıl yansıdı?

Anayasa Mahkemesi çok tartışılan Dündar ve Gül kararının gerekçesini açıkladı. Gerekçe haberini gazeteler nasıl verdi?

Google Haberlere Abone ol
AYM'nin Dündar ve Gül gerekçesi gazetelere nasıl yansıdı?

Anayasa Mahkemesi, Can Dündar ve Erdem Gül hakkında verdiği 'ihlal' kararının ardından iki gazetecinin tutukluları sona ermişti. Anayasa Mahkemesi'nin kararı başta Cumhurbaşkanı Erdoğan olmak üzere bazı kesimler tarafından eleştirilmiş mahkeme, kararın gerekçesini açıklamadan tahliye kararı verdiği için eleştirilmişti. 



Anayasa Mahkemesi dün akşam saatlerinde kararın gerekçesini de açıkladı. Bugün gazeteler gerekçeyi nasıl haberleştirdi? Kaçıncı sayfadan verdi? 

 



Doğan Medya Grubu'na bağlı Hürriyet ve Posta gazeteleri ile Demirören Grubu'na bağlı Milliyet ve Vatan gazeteleri, Anayasa Mahkemesi'nin Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar ve Ankara Temsilcisi Erdem Gül hakkındaki gerekçeli kararını bugünkü birinci sayfalarından görmedi. Gazeteler, Dündar ve Gül hakkındaki tutuklamalarda "hukukilik şartının sağlanmadığı ve haberler dışında bir delil gösterilmediği” belirtilen gerekçeli kararı iç sayfalardan gördü.



Hürriyet, kararı iç sayfalarında “Haberler dışında delil yok”başlığıyla haberleştirirken, Posta da "Haberden başka bir delil yok" başlığını kullandı. Son dönemde iktidara yakın bir çizgiye kayan Milliyet de, AYM’nin kararını "Gerekçesiz tutuklandılar"başlığıyla iç sayfalarına taşıdı. Vatan gazetesi de benzer bir başlıkla kararı haberleştirdi.



Kararı manşetlerine taşıyan Cumhuriyet ve Sözcü gazetesi, AYM'nin "Gazetecilik tutuklama gerekçesi olamaz" yorumuna dikkat çekti. Cumhuriyet, "Bunun adı gazetecilik" başlığını kullanırken, Sözcü de "Gazete haberiyle tutuklama olmaz"başlığıyla kararı haberleştirdi. Habertürk gazetesi de birinci sayfasına taşıdığı karar için "Somut delilden bahsedilmiyor"başlığını attı.





İktidar medyasında eleştirel başlıklar



İktidara yakın gazeteler ise, AYM'nin gerekçeli kararını eleştirel ve tepki içeren başlıklarla bugünkü birinci sayfalarına taşıdılar.Sabah, Yeni Şafak, Star, Akşam, Güneş  ve Akit gazetesi kararı manşetlerine taşırken, Türkiye, Milat ve Takvim ise, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın karara yönelik eleştirilerini birinci sayfalarından gördü.  



Sabah, kararı, "Gerekçeyi izahta zorlandılar" başlığıyla manşetine taşırken, Yeni Şafak “Tepkiye göre gerekçe” başlığını kullandı. Es Medya Grubu’na bağlı Star da, AYM Başkanı Zühtü Arslan’ı hedef gösterek, “Kandıramazsın Zühtü” başlığıyla kararı manşetten verirken, Güneş de "Gerekçesi kararından beter" manşetiyle çıktı. Yine aynı gruba bağlı Akşam gazetesi “Delilleri kararttı” başlığıyla kararı manşetine taşıdı. Yeni Akit gazetesi de, 11. CumhurbaşkanıAbdullah Gül'ün atadığı üyeleri kastederek, "AYM'de '12 yanlış' 3 doğruyu boğmuş" başlığını kullandı. Yönetimine kayyum atanarak el konan Zaman gazetesi ve Başbakan Ahmet Davutoğlu'na yakın bir çizgide yayın politikası izleyeceği yorumları yapılan Karargazetesi de AYM'nin kararına bugünkü birinci sayfasında yer vermedi.


Sıradaki Haber İçin Sürükleyin