Büyük ilgi gören bu sahne gösterisi, Mehmet Ali Ağca’nın Papa’ya suikast girişimini simgeleyen silah sesleri ve ruhani liderin yaşam ile ölüm arasında gidip gelmesiyle başlıyor. Tarihin en önemli anlarından biri, 13 Mayıs 1981’de Vatikan’daki Aziz Petrus Meydanı’nda yaşanacak, üstü açık beyaz Papalık cipiyle halkı selamlayan Katolikler'in ruhani lideri Papa 2'nci Jean Paul, Mehmet Ali Ağca’nın kurşunlarının hedefi olacaktı. Dünyanın nefesini tutarak beklediği acil müdahale ile yaşama tutunması sağlanan Polonyalı lider, 2005 yılında son bulan hayatı boyunca bu sarsıcı saldırının izleriyle yaşayacaktı.
Havari ismi olarak 2'nci Jean Paul’u seçmiş olan Karol
Wojtyła’nın yaşamını konu edinen müzikal de bu nedenle, bu trajik
olayın canlandırıldığı sahne ile başlıyor. 'Karol Wojtyła: Gerçek
Hikaye' adıyla Roma’daki Brancaccio Tiyatrosu’nda izleyiciyle
buluşturulan eserde, saldırıyı simgeleyen iki el silah sesi
ardından güvercinlerin uçuşması ve Ağca’yı oynayan aktörün kaçmaya
çalışırken halk tarafından durdurulmaya çalışılması
canlandırılıyor. Hastane koridorunda yaşam ile ölüm arasında gidip
gelmeyi betimleyen sahneler ve anlatımlardan sonra zamanda geriye
gidilerek, Polonya Wadowice'de doğan Karol Wojtyła’nın 9 yaşındaki
haline geçiş yapılıyor.
DİN ADAMLIĞI DEĞİL, İNSANİ YÖNÜ ÖN PLANA
ÇIKARILDI
Ducio Forzano’nun yönettiği ve orijinal müzikleri ve şarkı sözleri
İsrailli şarkıcı Noa tarafından hazırlanan müzikalde, 27 yıl
Katolik alemine liderlik etmiş olan Karol Wojtyła’nın din
adamlığından çok insani yönü ve özel hayatına ağırlık verildi. Bu
nedenle ruhani lider bir kez dahi beyaz Papalık cüppesi ile sahnede
belirmiyor. Gösteride, eğitim ve dini inanca önem veren bir ailede
yetişmiş olan Wojtyla’nın Polonya’da geçen çocukluğu ve
gençliğinden, Papa olarak seçilmesine kadar olan hayatının en
anlamlı bölümleri ele alınıyor. En çok sevilen Papaların başında
gelen 2'nci Jean Paul’un tiyatro ve spor tutkusu ile Nazizm ve
komünizme karşı mücadelesi de sahnede hayat buluyor.
HOLOGRAMLI, AYNALI SAHNE
Teknolojik efektlerle bezenmiş müzikalin sahne tasarımı ise nadir
rastlanabilecek tarzda yapıldı. Müzik, tiyatro ve sinema arasında
bir sinerji yarattığını söyleyen Yönetmen Forzano, klasik bir sahne
yerine, 45 derece yatık bir şekilde sahne üzerine yerleştirilmiş
olan dev ayna sayesinde, aktörler ve sahnedeki objelerin
yansımasını da kullanmış. Yukarıdan inen ince panellerle gösterilen
videoların yanı sıra, hologram tekniğiyle (lazer ışınlarına
dayanılarak gerçekleştirilen üç boyutlu görüntü işlemi) ara sıra
beliren karakterler de sahneye ayrı bir hava kattı. 15 Nisan’da
Roma’da sahnelenmeye başlanan iki perdelik eser, 4 Mayıs’a kadar
izlenebilecek. (DHA)